Posted on: februarie 5, 2022 Posted by: florinolteanu Comments: 0

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat, la Timişoara, că vineri, 4 februarie 2022, a avut o întâlnire de lucru la Moraviţa cu o delegație din Serbia pentru a pune la punct detaliile privind construirea v autostrăzii Timişoara-Belgrad. Acordul între cele două părţi va fi semnat la sfârşitul lunii martie, pentru a intra în etapele următoare ale proiectului.

Ministrul Sorin Grindeanu a declarat:

„Azi a fost o întâlnire de lucru româno-sârbă la Moraviţa. Spuneam în urmă cu două săptămâni că mai există câteva lucruri care trebuie să fie depăşite pentru ca proiectul să intre pe făgaşul normal, să putem face licitaţia pentru execuţie şi să intre în etapele următoare. Au fost depăşite, iar în următoarele două săptămâni urmează să se finalizeze acordul bilateral dintre România şi Serbia, astfel încât la vizita mea de la sfârşitul lunii martie – începutul lunii aprilie, pe care o voi avea la Belgrad, să pot semna acest acord bilateral cu omologul sârb, iar ultimele semne de întrebare legate de realizarea acestui proiect să fie înlăturate şi să intrăm în linie dreaptă pentru realizarea lui”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a garantat că drumul de legătură între cele două oraşe nu va fi unul de tip expres, în partea română, cu câte o bandă pe sens, ci va fi o autostradă.

Ministrul Sorin Grindeanu a declarat că la preluarea mandatului de ministru al Transporturilor de la predecesorul Cătălin Drulă (USR) a constatat că era stabilit un profil de drum expres de la Voiteni la Moraviţa.

„Trec de problema traseului care trecea prin casele oamenilor. Să ştiţi că profilul era de drum expres, cu o bandă pe sens. Aşa am găsit lucrurile la minister. Acest tronson Timişoara – Moraviţa e prins în masterplanul de transporturi aprobat de Comisia Europeană. Aşa au avut grijă de dezvoltarea proiectelor din Timiş unii (Cătălin Drulă, n.r.). Prima fază a fost schimbarea la profil de drum expres, acum aşa funcţionează proiectul. (…) Odată cu semnarea acordului, mai sunt chestiuni puţine de stabilit şi sunt sigur că profilul va fi de autostradă”, a detaliat Grindeanu.

Valoarea studiului de fezabilitate va depăși de 14.000.000 de lei şi va fi finanţat prin POIM 2014-2020, cu 85% contribuţie UE şi 15% contribuţie proprie. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este estimată la 32 de luni.

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.