Posted on: septembrie 20, 2022 Posted by: razvan Comments: 0

Sportivii au nevoie de multa energie ca sa faca fata la antrenamentele riguroasa. Alimentatia este si principala sursa din care ei ii pot oferi organismului toate cele necesare, asemeni oamenilor de rand. Bineinteles, pe langa hrana de zi cu zi, un sportiv de performanta va alege intotdeauna sa-si suplimenteze necesarul si cu o serie de substante renumite pentru aportul adus organismului in caz de efort sporit.

Daca si tu iti doresti sa faci o cariera in lumea sportiva sau poate doar sa ai un corp de invidiat, cu aspectul unor sportivi de performanta, iata ce suplimente alimentare ai putea alege in completarea antrenamentelor tale.

Arginina

Actiunea argininei este cunoscuta de foarte multa vreme, aceasta fiind un aminoacid eficient contribuie atat la mentinerea sub control al hipertensiunii si al diabetului tip II, dar totodata asigura si o buna circulatie a sangelui. In timpul antrenamentelor intense, muschii se pot incorda, iar circulatia poate fi afectata. Insa, consumul de arginina previne aparitia unor neplaceri, pe langa faptul ca s-a stabilit rolul benefic in intarirea imunitatii si la ameliorarea oboselii. Bineinteles, aceasta nu se recomanda a fi administrata persoanelor care se confrunta cu anumite afectiuni (ca de exemplu, celor insarcinate). Asadar, in ciuda efectelor benefice, este recomandat a fi consumata la indrumarea unui specialist.

Steroizii

Fie ca doresti sa slabesti, sa-ti cresti masa musculara sau sa mentii rezultatele obtinute dupa antrenamente ce au avut loc in repetate randuri, steroizii ti-ar putea fi de mare ajutor. Trebuie sa stii ca exista mai multe tipuri de steroizi. De exemplu, vei gasi atat steroizi cu administrare orala, cat si steroizi injectabili. Se stie ca acestia actioneaza mai repede in momentul in care ei sunt injectati spre deosebire de pastile, a caror actiune este eliberata ceva mai lent. Totodata, acest supliment se regaseste si in varianta destinata femeilor, dar si barbatilor, variatiile concentratiilor fiind adesea diferite. Acestia au pe langa beneficiile deja enumerate si altele, dar si efecte adverse care pot aparea atunci cand sunt administrati necorespunzator sau exista intoleranta la acestia.

Spirulina

Sportivii nu sunt feriti de anumite deficiente care pot fi problematice pentru organismul lor, dar si in raport cu antrenamentele pe care acestia le au de facut pentru a deveni renumiti si satisfacuti de munca lor. Spirulina le vine in ajutor si reda corpului o mare parte din vitaminele si mineralele de care acesta are nevoie, ducand in acelasi timp la cresterea imunitatii. Totodata, parul si unghiile vor arata mai bine ca urmare a administrarii regulate de spirulina, iar corpul va obosi mai greu in timpul antrenamentelor (si nu numai).

Carnitina

Carnitina este un alt aminoacid care se gaseste sub diferite denumiri si forme, suplimentele bazate pe aceasta substanta avand un efect benefic asupra musculaturii, a circulatiei, a oxigenarii tesuturilor, precum si in ceea ce priveste echilibrarea tensiunii arteriale. Atunci cand o persoana se antreneaza constant mai multe ore pe zi, ori ia parte la antrenamente ce suprasolicita intens corpul, pot aparea anumite blocaje, cele mai cunoscute fiind febra musculara, pana la distributia neadecvata a oxigenului catre tesuturi. Carnitina previna insa toate acestea sau le amelioreaza, oferindu-i organismului energia dupa care tanjeste.

Omega-3

Consumat de catre o gama larga de persoane, Omega-3 fiind recomandat chiar si copiilor, suplimentele de acest fel contribuie la crearea unui program ce sprijina dorintele noastre atunci cand depunem efort. Cele mai bune efecte descoperite de catre specialisti fac referire la impactul pozitiv asupra sustinerii sistemului osos si a celui muscular, Omega-3 fiind bogata in acizi grasi esentiali ce sprijina inclusiv functionarea cardiaca.

Magneziu

De pe lista celor mai cunoscute si utilizate suplimente nu lipsesc nici cele bogate in magneziu, o substanta minerale ce sprijina actiunea altor nutrienti si vitamine esentiale corpului in diferite situatii, chiar si cand vine vorba de metabolismul unui sportiv.

Sursa imagine: https://www.gorillawear.ro/blog/program-pentru-sala-de-sport-antrenamentul-care-da-rezultate/

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.